Retourbeleid

Retourtermijn

Je hebt 14 dagen vanaf de datum van ontvangst van je bestelling om een retourzending aan te vragen.


Retourvoorwaarden

  • Retourzendingen moeten vooraf worden aangemeld via info@lolando.nl met vermelding van het ordernummer en de reden voor de retourzending.

  • Producten moeten in originele staat zijn met originele labels en etiketten.

  • De verpakking mag niet beschadigd zijn en moet in originele staat verkeren.

  • De retourzending moet een retourformulier bevatten. 

  • De te retourneren goederen mogen geen gebruikssporen vertonen.

  • Foto- of videomateriaal dat het probleem duidelijk aantoont (voor producten die beschadigd, niet zoals beschreven en onjuist zijn ontvangen)

Als de geretourneerde goederen niet aan deze voorwaarden voldoen, kunnen we je retour helaas niet in behandeling nemen. We behouden ons het recht voor geretourneerde goederen te weigeren als we vermoeden dat ze buiten onze schuld zijn gebruikt of beschadigd.


Helaas kunnen producten die aan een of meer van de volgende voorwaarden voldoen niet worden geretourneerd:

  • Voor verzegelde producten. Als het zegel verbroken is, kunnen deze producten niet geretourneerd worden.
  • Die door de handelaar zijn vervaardigd volgens specificaties van de consument (maatwerk).
  • Die duidelijk persoonlijk van aard zijn.
  • Die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden.
  • Producten als ondergoed, lingerie, panty's en verzorgingsproducten vallen niet onder het retourrecht. De reden hiervoor is hygiëne. Deze producten kunnen dus niet geretourneerd worden en worden niet in behandeling genomen.


Restitutie procedure

Zodra we je retourzending hebben ontvangen en geïnspecteerd, sturen we een bevestiging per e-mail.

Restituties worden verwerkt binnen 14 dagen na ontvangst van de geretourneerde producten.


Verzendkosten

Als klant ben je verantwoordelijk voor de kosten van de retourzending, inclusief eventuele douanekosten: retourkosten worden niet vergoed. Als het pakket de status "lost in transit" vertoont, zijn wij niet verantwoordelijk voor de retourzending. Retourzendingen als gevolg van een fout van LOLANDO worden gedekt door ons. 

Controleer altijd of je pakket een Track & Trace code heeft. Zonder bewijs van verzending met een Track & Trace-code worden zoekgeraakte retourzendingen niet vergoed. Het versturen van je retourzending per post zonder Track & Trace code is op eigen risico. 

Zodra we je retourzending hebben ontvangen, laten we je per e-mail weten dat de retourzending is ontvangen. We storten het aankoopbedrag binnen enkele dagen nadat we je retourzending hebben verwerkt terug op je rekening.

Voor vragen over retouren kun je contact opnemen met onze klantenservice via info@lolando.nl


Annulering van bestellingen


Het is alleen mogelijk je bestelling te annuleren 5 minuten nadat je de bestelling hebt geplaatst. Na 5 minuten worden onze bestellingen gestopt in het verwerkingsproces en daarna is annuleren helaas niet meer mogelijk.

Om je bestelling te annuleren kun je contact met ons opnemen via **info@lolando.nl** nadat je de bestelling hebt geplaatst.